KRIZSHOW vendégek: október 5.: Lovasi András & Vujity Tvrtko október 21.: Bereczki Zoltán & Koltai Róbert A Krizshow sokkal több, mint beszélgetős est. Havonta egyszer az amerikai „talk show-k” világát idézi, a „talk” mellett tehát nagy hangsúlyt kap a „show” is. Meglepetés-vendégek, filmes és színpadi jelenetek, humoros játékok, izgalmas kérdések teszik különlegessé ezeket az estéket. A vendégek a hazai gazdasági élet és művészvilág prominensei közül kerülnek ki, lesznek köztük sportolók, zenészek, írók, üzletemberek, műsorvezetők, színészek. Ami közös bennük: minőségi teljesítményük, emberi tartásuk megkérdőjelezhetetlen és szórakoztatóan tudnak mesélni sikereikről és kudarcaikról is. Krizsó Szilvia egyedi humora és az a képessége, hogy másokat megnyisson, garanciát jelentenek a minőségi szórakozásra, a valódi színházi élményre. Az önfeledt nevetés és az elgondolkoztató csendek katartikus színházi élményeket adnak. Az egyes produkciók heti rendszerességgel láthatók az ATV képernyőjén, de nem pótolják a személyes jelenlétet, mert a színpad és a nézőtér között áramló energia olyan különleges és varázslatos hangulatot teremt, amelytől a szereplők és a közönség együtt lüktető és egymást erősítő közösséggé válik. Időtartam: 180 perc

IGENIS, MINISZTERELNÖK ÚR! válságkomédia két részben a Kultúrbrigád és az Átrium előadása A gazdasági és kormányzati válság tetőpontján az angol miniszterelnök azzal szembesül, hogy egy keleti ország külügyminisztere erkölcsileg megkérdőjelezhető és hatalmas diplomáciai botránnyal veszélyeztető, ám gordiuszi megoldást kínál Európa problémáira. Milyen áldozatot lehet hozni a 21. században a politika és közgazdaság oltárán, a fenekedő bulvárlapok szenzációra éhes újságíróinak gyűrűjében? Mi történik, ha a kormány unortodox megoldásokhoz folyamodik? Hogyan rontja a helyzetet a globális felmelegedés? Na és mi lesz a brexittel? Antony Jay és Jonathan Lynn politikai komédiája a hatalom sajátos kulisszái mögé enged betekintést. A 2015. évi szegedi THEALTER Fesztivál közönségdíjas előadása. Az előadás időtartama: 2 óra 30 perc, egy szünettel.

A felolvasószínházi sorozat a legismertebb magyar írók és költők szerelmi életét mutatja be a Nyáry Krisztián által megírt népszerű történetek nyomán. A sorozat ötletgazdája Réczei Tamás rendező, aki a Szegedi Tudományegyetem bölcsészhallgatóinak kutatásai alapján készítette el az egyes előadások szövegkönyvét. Az első rész Kosztolányi Dezső, Harmos Ilona és Radákovich Mária történetét dolgozza fel, a költőt Gyabronka József, élete asszonyait Takács Kati és Trokán Nóra személyesíti meg.

Dinyés Dániel-Duda Éva-Hegyi György-Oláh Horváth Sára: Frida

Brooklyn, napjainkban. Sarah elismert, sikeres, jó nevű fotóriporter, aki az iraki háborúból való tudósítás során súlyos balesetet szenved. A darab, amellett, hogy nagyon fontos és aktuális kérdéseket vet fel, leginkább az emberi kapcsolatokról mesél. Elgondolkodtat, megnevettet és könnyeket csal a néző szemébe.

EGY, KETTŐ, HÁROM vígjáték valós időben a Kultúrbrigád, az Átrium és a THEA Theatre Entertainment & Art közös előadása Norrison bankigazgató a pihenésére készülődik, amikor a családjánál vendégeskedő lány – jónevű amerikai milliomosházaspár egyetlen gyermeke – vészhelyzetet jelent be: férjhez ment. Ami még rosszabb: a szülők megtud­ták, és útban vannak ide. Ami ennél is rosszabb: a férj egyáltalán nem gazdag. Sőt. Sőt. Sőt! De ami a legrosszabb: már a gyerek is úton van. Norrisonnak egyetlen órája van, hogy kifordítsa a sarkából a világot. Persze ennek ára van. Magas ára. De egy bank gépezete talán elég hozzá… Az előadás időtartama: 1 óra 40 perc, szünet nélkül.

Gubás Gabi, Szabó Győző és az Éjszakai Nesz zenekar zenés estje.

VAKNYUGAT testvérháború két részben a Kultúrbrigád és az Átrium előadása Coleman és Valene, az apjukat nemrég egy különös baleset folytán elvesztett testvérpár egy Isten háta mögötti ír faluban, annak is a legszélén él. A nagy bánat közepette – amelyben a masszív alkoholista helyi pap, Welsh atya szeretne nekik vigaszt nyújtani – mindennapjaik nagy része egymás bosszantásával, hergelésével, átverésével és idegesítésével telik. Mi több: számukra ez maga az élet – mindegy, hogy pástétom leveles tésztában vagy szentszobrocskák vagy képes magazinok vagy hasábkrumplik vagy alkoholtartalmú italok vagy birtok vagy tehenek vagy nők vagy kutyafüle: bármin és bármikor hajba kapnak, összevesznek vagy ölre mennek. Akár a legvégsőkig. Erről szól ez a darab: a bűnről és a szeretetről. Meg arról, hogy van-e élet a halál után? És előtte? Ajánljuk családosoknak és egyedülállóknak, szülőknek és testvéreknek, barátoknak és felebarátoknak, fülig szerelmeseknek és örök ellenségeknek. Főleg embereknek. Díjak: THEALTER Fesztivál Közönségdíja (Szeged, 2013) • A VIDOR Fesztivál Capitano-díja Gothár Péternek a legjobb rendezésért és Arlecchino-díja Ficza Istvánnak és Rétfalvi Tamásnak a legjobb férfi színészi alakításért (Nyíregyháza, 2013) Az előadás időtartama: 2 óra 30 perc, egy szünettel.

AZ ŐRÜLT NŐK KETRECE musical két részben a Kultúrbrigád és az Átrium előadása Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt. Az előadás időtartama: 3 óra 15 perc, egy szünettel.

ÁTRIUMKLORID - AVAGY A SZÍNÉSZ ÖTSZÖR Parti Nagy Lajos izgalmas szövege öt teljesen független történetet mesél el: a búcsúzkodó szerelmesek, a rejtélyes rituáléra készülő cinkostársak, a meghasonlott külvárosi házaspár soha nem találkoznak egymással. Sőt, senki mással sem, hiszen az öt rövid jelenet anyaga a magánélet legintimebb szféráiból származik. Hogy mégis mi közük van a figuráknak egymáshoz, önmagukhoz, hozzánk; hogy párhuzamosan élt magányos életeink valahogy összekapcsolódnak-e – erre keresi a választ az előadás.

A nem is olyan távoli (de egyébként teljes mértékben fiktív) jövőben egy magyar falu arra kényszerül, hogy elmeneküljön szeretett otthonából. A falu lakosságát négy család alkotja, a nézőink ennek a négy családnak a helyébe képzelhetik magukat az előadás alatt. Finisztán eléréséhez alig pár nap van már csak hátra, ezért sietniük kell. Útjuk során a játékosok súlyos kérdésekkel szembesülnek, melyekre közösen kell választ találniuk.

Te örülnél egy posztumusz Kossuth-díjnak? És mit csomagolnál a festményeidbe? Melyik színdarabot rendeznéd meg a hadifogságban? Bezúzott életművek, munkatáborok, házi őrizet, zárt osztály, menekülés az ismeretlenbe, meghiúsult Nobel-díj, magyar géniuszok. Szerinted el lehet nyomni a tehetséget?

Történetünk főszereplője, Kata, a 16 éves lázadó kamasz, szülei válását követően a korábbi gazdag környezetből egy lakótelepre kerül, ahol számára ellenséges fiatalok élnek. Kiderül, hogy az eleinte ijesztő srácok bármikor bármiben segítenek a családfő nélkül maradt anyának és lányának. Kata új barátain keresztül olyan szélsőséges eszmékkel találkozik, amiket képes szembeállítani szülei szabadelvű nevelési módszereivel és azok kudarcával. A sorsában rokon, érzelmileg sebzett három fiatal egymásra talál. Együtt növesztik fékezhetetlen haraggá sérelmeiket, és keresik azok irracionális célpontjait. A harc az ellenség ellen egyre durvább eszközöket követel, amit úgy tűnik, már a szülők sem képesek megállítani. Az előadás olyan fontos kérdést is feszeget, mint a múlt eltagadása, amit a történetben a felnőttek képviselnek. A cselekmény 1999-ben játszódik, abban az időszakban, amikor az előadás célközönsége, a középiskolás diákok születtek. A nekik tartott előadásokat beszélgetés követi Takács Gábor vezetésével (KÁVA Kulturális Műhely).

A német színház és film megújítója, Rainer Werner Fassbinder műve egy idősödő takarítónő és egy bevándorló szerelmén keresztül az emberi kiszolgáltatottság történetét meséli el szívszorító egyszerűséggel és tisztasággal. A film színpadi adaptációja magyarországi ősbemutató. „Ez egy egyszerű szerelmi történet, ami sok minden mellett arról beszél, mit jelent a valós szeretet, a valódi összetartozás, a másik tisztelete és megbecsülése.” (Alföldi Róbert, rendező)

A német színház és film megújítója, Rainer Werner Fassbinder műve egy idősödő takarítónő és egy bevándorló szerelmén keresztül az emberi kiszolgáltatottság történetét meséli el szívszorító egyszerűséggel és tisztasággal. A film színpadi adaptációja magyarországi ősbemutató. „Ez egy egyszerű szerelmi történet, ami sok minden mellett arról beszél, mit jelent a valós szeretet, a valódi összetartozás, a másik tisztelete és megbecsülése.” (Alföldi Róbert, rendező)

A német színház és film megújítója, Rainer Werner Fassbinder műve egy idősödő takarítónő és egy bevándorló szerelmén keresztül az emberi kiszolgáltatottság történetét meséli el szívszorító egyszerűséggel és tisztasággal. A film színpadi adaptációja magyarországi ősbemutató. „Ez egy egyszerű szerelmi történet, ami sok minden mellett arról beszél, mit jelent a valós szeretet, a valódi összetartozás, a másik tisztelete és megbecsülése.” (Alföldi Róbert, rendező)

Mit lehet mondani arra, amire már nincsenek szavak? A lelketlen, gyakran gyilkos indulatú sorokra? A gyűlöletbeszéddel nap mint nap találkozunk, a közbeszéd részévé vált. A Mentőcsónak állandó diákcsoportja, a Manőver Pass Andrea rendező vezetésével ebből a témából indult el, a próbák során arra keresték a választ, hogy milyen az a társadalom, ahol az embertelen szólamok ennyire népszerűek? És milyen lenne azután, ha a gyilkos szólamok valóra válnának?

A sehova kapuját akkor léped át, amikor úgy érzed, hogy nem kell tovább tapogatóznod a fal mentén, minden kérdésedre választ kapsz és boldog lehetsz a földön.

Tudod már, hol fogsz aludni ma este? És hogy hány fok lesz éjszaka? Hányszor eszel meleget egy héten? Mikor zuhanyoztál utoljára? Eszel kukából? Kértél már pénzt idegenektől? Tudod mi lesz veled fél év múlva?

A Szociopoly egy interaktív színházi társasjáték, a Mentőcsónak Egység és a „GYERE” Gyerekesély Egyesület közös produkciója. Az eredeti társasjátékot társadalomkutatók találták ki 2010-ben. A Szputnyik társulata 2013-ban, egy nemzetközi koprodukcióban készült előadás próbái során találkozott a játékkal, amit akkor a társulat egymás közt játszott Bass László vezetésével. Fábián Gábortól származik az ötlet, hogy a társasjáték színházi eszközök segítségével interaktív játékká váljon.

Trepljov fiatal író. Szerelmes Nyinába, lövöldözik és felgyújtja magát. Trepljov anyja híres színésznő, de már nem. Trigorin híres író, és még mindig. Nyinát annyira boldoggá tenné a hírnév, hogy még azt is elviselné, ha boldogtalan. Mindenki furcsán szereti a másikat. Vagy nem. Ez az egész messzemenőkig emberi.